Csak a gazdaságtalan vasútvonalak szűntek meg Szabolcs-Szatmárban

1949. október 19., szerda

Kék és piros csodák Nyíregyháza utcáin

Nap mint nap látunk Nyíregyháza utcáin feltűnni új kerékpárokat. Ma már a dolgozók nagy tömegei vásárolhatják meg olcsón, 18 havi részletre is. A dolgozók egymás után vásárolják a kitűnő, jól bevált „Kék Csoda” és „Piros Csoda” kerékpárokat. Egyre több a kerékpár a munkahelyeken is, és a számik egyre nő. A kerékpár minden dolgozó számára hozzáférhető lesz, hisz ötéves tervünkben egymilliót fogunk gyártani.

1969. október 19., vasárnap

Csak a gazdaságtalan vasútvonalak szűnnek meg Szabolcs-Szatmár megyében

Lapunk sok olvasója jelzi: a vasút korszerűsítése azt jelenti majd, hogy a megye amúgy is legrosszabb közlekedésű, távoli területein, a szatmári és beregi végeken felszedik a síneket. Konkrétan így hírlik a jánkmajtis-kölcsei, a kisvárda-baktalórántházi és a nagykálló-nyíradonyi vasútvonalakról. Szegedi Nándor elvtárs, a MÁV debreceni igazgatóságának vezetője elmondotta: a közlekedéspolitikai koncepció alapgondolata, hogy a népgazdaság egészét ne érje kár.

- Jelenleg folyik a Jánkmajtis és Kölcse közötti keskeny vágányú vonal forgalmának felmérése. Amint készen lesz, az összes érdekelt bevonásával kezdünk tárgyalni a kisvasút további sorsáról. Ugyancsak most végezzük a kisvárda-baktalórántházi vasútvonal gazdaságossági vizsgálatát. Bár még végleges döntés nincsen, már most meg lehet mondani, hogy ennek a vonalnak a forgalmát az 1970 és 1975 közötti években közútra tereljük.

Végül a legérdekesebbet a nagykálló-nyíradonyi vonal sorsáról mondotta Szegedi elvtárs. – Ez valóban egyike volt a megszüntetésre szánt vasútvonalaknak. Időközben azonban a Balkányi Állami Gazdaság olyan jelentős beruházásokat hajtott végre, hogy elég rövid idő alatt hét százalékkal emelkedett a vonal forgalma és ezzel megközelítette a gazdaságosság szintjét. Mivel az áruforgalom további növekedése várható, azt reméljük, hogy ez a korábban gazdaságtalan vasútvonal megfelel a kívánalmaknak, mindenesetre most évekre levettük a napirendről ennek a vonalnak a problémáját.

További hírek